onsdag den 9. juli 2014

The King in Yellow

Jeg har netop set første (og pt. eneste) sæson af HBO serien True Detective med bl.a. Matthew McConaughey og Woody Harrelson. Serien greb mig og jeg så de 8 afsnit i løbet af et par dage. Jeg var blevet advaret om afslutningen var skuffende, hvilket jeg også blev. Hele historien byggede op til en støre konspiration omkring en satanistisk kult, og så endte det hele med… Hov vent det må jeg hellere lade være med at skrive, da det vil være en spoiler for folk der havde tænkt sig at se serien.
I serien henvises der flere gange til The King in Yellow og stedet Carcosa. Dette gav mig lyst til at genlæse bogen The King in Yellow af Robert W. Chambers som også var en bog som Lovecraft refererede til flere gange.

Grunden til at jeg lige ville nævne det her på bloggen var for at give et link til bogen som ligger til fri download (i flere formater) på Gutenberg projektets hjemmeside:
http://www.gutenberg.org/ebooks/8492


Ingen kommentarer:

Send en kommentar